onsdag 27 juni 2012

Ny aktivitet!

Imorse funderade jag på vad jag skulle kunna hitta på för att utmana mina kära deltagare på Träffpunkten idag.Jag har nyligen inhandlat lite material som jag gärna ville använda och började därför att spåna lite kring dem.Bl a dessa korgar från IKEA.

Billigt material från IKEA :)
Jag la lappar i de olika korgarna och sedan fick deltagarna i tur och ordning slå en stor skumgummitärning, där sidorna hade samma färger som korgarna.Fick de rött så hämtade Leo en lapp från korg nr 1 osv.I korg nr 1 fanns halva ordspråk och uppgiften för deltagaren var att komma på fortsättningen på dessa.I korg nr 2 fanns lappar med anspelning på djur och natur,tex blomma,djur,träd od,i korg nr 3 fanns lappar med tex stad,land od. Fick de lappar från korg 2 eller 3 fick de även dra en bokstav som visade på vad ordet skulle börja på,det kunde tex vara stad på M eller blomma på S.

Lapparna hämtas och levereras av Leo!



Även tärningen levereras mer än gärna av Leo!


Denna övning fungerade jättebra och det var inte bara deltagarna som fick hjärngympa utan även vårdhundsföraren fick tänka till lite hihi.En jättebra övning som kan göras både i grupp och enskilt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar