onsdag 6 juni 2012

Svenska flaggans dag!

Leo och jag deltog för andra året i rad på sundbybergsbornas nationaldags-firande på Golfängarna. Vädret var lite grådassigt när vi gav oss av hemifrån, men det blev soligt och varmt ju längre dagen gick.Johanna följde med som sällskap och bärhjälp,eller rättare sagt jag släpade packningen och hon gick med Leo :) Men det var skönt att slippa göra båda sakerna själv då jag antagligen hade trasslat in antingen Leo eller rockringarna jag bar omkring på,i spärren vid tågstationen.Det såg verkligen ut som om Cirkus Leo kommit till stan...


...och så kändes det när vi klev på tunnelbanan i Sundbyberg,för när vi gick på tåget så var det ett gäng japaner (ca 10-15st) i vagnen och allas blickar vändes mot Leo.Helt plötsligt var det en japansk dam som bokstavligt talat kravlade över sina landsmän för att ta foton på Leo.Lite längre bort i samma vagn satt fler från samma sällskap som tog bilder av en hund som befann sig vid nästa dörrpar.Det skrattades och jämfördes bilder,så togs det några fler bilder...och så fortsatte de hela vår resa (på ca 10 min).Jag tyckte hela situationen kändes aningen komisk så jag tänkte att nu jäklar ska de få något extra att fota.Så jag bad helt enkelt Leo att sitta fint och sedan snurra,och jag lovar att det blev succé.Då var det nästan så de applåderade!
Men varför ett sånt intresse?!Kan det vara så att de inte har sett hundar åka tunnelbana förut?Då måste det ju vara väldigt exotiskt att åka tunnelbana i Stockholm,där det åker hundar varje dag.Jaja rolig upplevelse var det i alla fall och alla ropade "Bye,bye" och log när vi klev av :)



Det blev en härlig dag på Golfängarna och det var många som ställde frågor kring vårt arbete och även om vår utbildning.De som ville fick kasta ärtpåsar i "hink" och de missade påsarna städade Leo upp och la i hinken.Det lockades genom rockringar och så fick folk prova att få Leo att göra olika tricks.Vi visade när Leo letade godis i "hundpuzzel" och lite apporteringsövningar.Det var roligt att få förklara hur vi jobbar  och även att få berätta om de upplevelser vi har fått vara med om i jobbet.Vi fick mycket positiv respons vilket var jätteroligt.

Ärtpåse nr1 läggs i "hinken".
 Bara sista ärtpåsen kvar.
 Nu ligger alla ärtpåsar i "hinken",så nu vill Leo ha godis.
Leo har skött sig toppenbra hela dagen.Han är lugn,trygg och samlad i alla situationer. Alla barn som vill klappa och människor,barnvagnar,hundar,permobiler,rullstolar,skrik och skrän från hoppborgar i närheten mm,inget verkar störa denna coola hund.Jag är en stolt matte jag :)

Leo ligger och tar igen sig lite i gröngräset.Folk får se upp med var
 de sätter fötterna,för han är inte så villig att flytta på sig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar