fredag 21 september 2012

Seniormässa 2012-09-20

Igår var Leo och jag på Seniormässan som var på Kulturcentrum i Hallonbergen (Sundbyberg).Det var meningen att vi skulle vara tillsammans med Träffpunkten vid deras bord men då Leo och jag kom så var det bordet fullt med deras informations-material.Det fanns ingen plats att ställa våra saker,vilket vi i och för sig varit med om även vid andra sammankomster som tex nationaldagsfirandet.Men jag blev så glad då jag såg ett undanställt bord som ingen skulle använda.Det snodde jag direkt och plockade upp vårat arbetsmaterial och infolappar som jag gjort ordning.Jag tänkte att nyfikenheten skulle öka då besökarna såg våra tärningar,Lotto-spel,hundpuzzel od.

Vårdhundsteamets bord :)

...och visst hade jag rätt :) Jag tror det blev lättare för folk att förstå att jag inte bara går och hälsar på brukarna så de får gulla med Leo,utan att vi faktiskt utför ett arbete när vi är där.Jag berättade om sakerna på bordet och visade även upp en del övningar som Leo och jag gör tillsammans med brukarna vi besöker.Så förklarade jag vad som tränas med just den övningen.Det kändes verkligen jättebra!
Det var många som ställde frågor och några tog även vårdhundsinformationen som jag hade lagt fram.Alla var så glada och trevliga och jag mötte inte någon som var negativt inställd till hund i vården.Såå himla kul!

Leo skötte sig utmärkt (som vanligt) och charmade folk både här och där.Då och då fick han krypa undan uppmärksamheten och vila lite och en liten rastning ute i det vackra vädret gjorde vi också förstås.Det gäller ju att tänka på Leo's bästa och en helt ny miljö och en massa människor som går omkring tätt,tätt inpå...ja det kan ju trötta ut vem som helst.Tack och lov har jag en hund som kan koppla av ;)

Leo vilar!

Efter tre timmars "uppvisande" var det så dags att åka hem.Det var skönt att sambon kunde ta omvägen förbi Hallonbergens centrum och hämta upp oss.Då slapp vi åka kollektivt med all denna packning (+hund) i rusningstrafiken!Puh!

Vi struntade i rockringar och tunnel denna gång,tyckte packningen räckte ändå ;)

Leo väntar på husse!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar