tisdag 26 mars 2013

Gamla bekanta.

Idag var det påsklunch på Träffpunkten när vi kom dit.Långbord i många,långa rader och fullt med folk som precis ätit smaskig påskmat.Vi träffade många gamla bekanta som var med då vi hade gruppaktivitet med sittgympagruppen och de var så glada att träffa Leo igen då vi inte är på Träffpunkten samma dagar längre.Vi träffade bla den hundrädda damen som aldrig vågat klappa någon annan hund innan hon träffade Leo.Hon var riktigt glad att återse honom och smet till och med ifrån lunchen en stund för att komma och prata och klappa honom.Det var jätteroligt!

Aktiviteten jag tänkt att vi skulle haft idag (bowling) blev ju inte av eftersom den krockade med lunchen och att mingla runt bland långborden var det ju inte heller tal om.Så till tonerna av dragspel och allsång stannade vi  kvar och lekte/tränade lite Leo och jag.


Jag har varit tvungen att lära Leo att putta ner käglorna eftersom han är alldeles för smidig/försiktig.När vi började träna bowlingen så la jag ut godis bland käglorna för att få honom att vandra runt bland dem för att,tänkte jag,slå ner dem...så blev det ju inte!Godisarna tog han men käglorna stod kvar!

Att putta käglorna tar längre tid men det gör inget.Det blir lite mer spännande och man kan ju tidsbegränsa hans omgång och se hur många han får ner på en viss tid istället.

När vi bowlat färdig så tar jag som vanligt tillfället i akt och kör lite apportering också.Leo får hämta käglorna och lämna till mig.Det är ju skönt att ha en hund som hjälper till med städningen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar