torsdag 11 april 2013

Jobb och information.

Det har varit några vårdhundsdagar som försvunnit för oss då jag har varit på en grundläggande utbildning i "Bemötande i socialt arbete med äldre", en utbildning annordnad av Ersta Sköndals Högskola. En mycket rolig, spännande och givande utbildning.
Igår var dock Leo och jag åter igång och vi hade två besök på förmiddagen och sedan skulle vi vara med på ett av hemtjänstlagens verksamhetsmöte. Hittills har vi inte fått ett enda underlag från det arbetslaget och därför ville vi återigen informera och ge möjlighet att ställa frågor. Vi vill ju inte att anledningen till att det inte skickas underlag ska bero på att något är krångligt eller oklart.

Mötet gick jättebra och jag berättade bla om vad vi gör när vi är ute på jobb, vilka resultat/effekter vi ser, visade hur man fyller i underlagen, förklarade vilken inriktning vi hade med vår verksamhet (depression, minnesproblematik, osv). Det kändes som om den information jag tyckte var viktig kom fram och de ställde intresserat frågor så jag tror att det kommer att komma underlag även från detta arbetslag inom en snar framtid :-) Hoppas!

Här är lite bilder från ett av dagens besök.

 "Åh vad fin du är",säger hon."Vill du ha lite godis?"

 Hon plockar de små godisbitarna till sin hand och Leo väntar tålmodigt intill henne.

 "Kan du sitta ner så ska du få godis?"

Leo tar försiktigt godisen ur hennes hand.

"Vill du ha en godis till?" Leo väntar stilla tills hon får grepp om de små godisbitarna i sin hand.


 "Du är så fin och jag tycker så mycket om dig",säger hon och klappar om Leo ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar