söndag 2 juni 2013

Grattis på 6-årsdagen Leo!



Hipp, hipp hurra för Leo idag! För sex år sedan föddes den mest fantastiska lilla whippet man kan tänka sig, nämligen Leo. Han var en av sju kullsyskon och han fick stamtavlenamnet "Per-Mobile Up for the Challenge", vilket så här med facit i hand verkligen passat honom bra.

Leo 8 veckor.


Förskottsfirande.
I fredags på jobbet så förskottsfirades Leo lite. Jag hade lovat en av "våra damer" att vi skulle fika tillsammans och fira Leo's födelsedag. Jag hade tagit med mig bullar att bjussa på men hon hade köpt wienerbröd som hon så gärna ville att vi skulle ta så vi gjorde så och så fick hon behålla bullarna. Jag hade också tagit med mig olika hundgodisar som jag lagt i små burkar. Hon fick öppna burkarna och plocka ur godisarna som hon sedan fick slå in i lite presentpapper som jag hade med mig. En bra aktivitet för att träna finmotoriken samt flerstegsinstruktioner som tränar minnet. Leo fick sedan öppna paketen och äta upp godiset :)





Dagens födelsedagsfirande.
Idag har Leo blivit firad med ett litet glasskalas tillsammans med "brorsan" Lucky. Det smaskades friskt och när Leo var färdig med sin portion hjälpte han Lucky att göra rent i hans skål. Tur att grabbarna är snälla och kan samsas så bra, inga konflikter här inte.











Självklart hade vi ordnat lite paket också. Fast egentligen skulle man bara kunna ge honom en pappersrulle då han älskar att riva pappret i småbitar, men han fick i alla fall en gosekyckling och ett tuggben. Tuggbenet var ju betydligt roligare än kycklingen men det är ju å andra sidan bra att han gillar ben.








Nu börjar kvällen lida mot sitt slut och det är dags att hoppa i säng och försöka få lite sömn. Imorgon är det vardag igen och Leo och jag styr kosan mot Sundbyberg och lite vårdhundsjobb igen :) Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar