söndag 23 juni 2013

Midsommar!

Midsommarhelgen spenderade vi på landet hos min mor och far.Syrran, hennes man och deras fyra hundar kom också och även systersonen med familj (och hund). Mycket trevligt! Vi har haft underbart väder och mot bättre vetande satt jag och syrran och stekte oss i solen hela dagen...ajajaj. Resultatet blev en ordentlig solbränna (med betoning på bränna...) och det stramar ordentligt i skinnet på axlarna. Att man aldrig lär sig ;)


Systersonen Robbin, hans son Aston och min kära mamma.

Syrran fotar korna tillsammans med mina döttrar.

Leo hittade som vanligt en stol att sitta på...

...medans resten av hundarna fick sitta på marken.

Leo flörtar med syrran för att få smaka på salta pinnarna.

Leo på pallen.

Hundarna har varit ute nästan hela dagarna och sprungit runt och lekt och solat på gräsmattan. Ibland fick de dock gå in för att svalka sig och när korna kom och hälsade på var det också bäst att de var inne. Kohagen gränsar nämligen till tomten och det vore ju inte så bra ifall hundarna skulle råka skrämma korna. På kvällen spelade vi kubb och då hade vi storpublik, då stod alla korna och kalvarna vid taggtråden och tittade på oss :)

Härligt med sol tycker Leo.

Electra hjälper mormor att skrubba potatis.

Leo plockar smultron.

Åhej! Kom igen då mormor...

Trots att vi har haft en härlig helg på landet så är det ändå skönt att komma hem. Hundarna är trötta och nöjda och sover gott. Jag har tagit en dusch och ska snart sätta mig och titta lite på TV innan det är dags att gå och sova. Imorgon är det vardag och jobb igen.

 Trötta, nöjda pojkar.
                                     



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar