söndag 23 oktober 2011

Några filmklipp!

Här är några filmklipp från vår träning i somras.Apportering har varit den stora stötestenen för mig och Leo.Vi fick verkligen börja från början.Föremålsintresse-nagga lite på föremålet-ta föremålet i munnen-ta upp från marken....ja ni förstår vilken tid det har tagit med en whippet som inte förstår vitsen med att hämta saker för att lämna till matte (eller någon annan)."Nog kan jag ta sakerna men då vill ju jag ha dem att leka med",säger Leo,"och varför måste det vara så konstiga saker?Pappersbollar,mobiltelefoner,hårborstar,plastlådor...Matte har nog blivit galen!!!"
Nu tycker Leo att det är jätteroligt att apportera och hämtar alla möjliga föremål i olika material.Visst ser jag att han tycker att det är lite äckligt ibland,men han gör det (även om det är med framtänderna hihi)
Så var det plastlådan då...
Här är vårt nästa projekt.Leo håller på att lära sig städa.Meningen är att övningen ska användas i arbetet för att tex träna balans.Vårdtagaren bär hinken och går med hunden fram till leksaken och får sedan böja sig lite för att hunden ska nå att lägga saken i hinken.

1 kommentar:

  1. Roligt syster att du äntligen startat en blogg :)
    Här kommer jag titta in flera gånger om dagen.
    Nu kallar sista passet på jobbet.
    Ha en skön kväll
    Kram

    SvaraRadera