torsdag 22 december 2011

God Jul!

Idag har vi haft julfotografering här hemma.Min dotter Johanna agerade fotograf medans jag gjorde mitt bästa för att få hundarna i position.Det var inte det lättaste kan jag säga!
Vi började utomhus men det var helt omöjligt att få till en bra bild eftersom fryslorten Leo vägrade att ha alla fyra tassarna på marken samtidigt hehe.

Leo och Lucky

Vi fick helt enkelt dra oss inåt istället och försöka få till något där istället.Nu verkar det vara så att vi har världens mest svårfotade hundar.Alltid när vi tar fram kameran så ser de ut som de sålt smöret och tappat pengarna.Huvudena hänger,de tittar bort,när den ena sitter fint lägger sig den andra eller går iväg...osv...osv...
Idag var inget undantag kan jag säga!Till råga på allt tänkte vi att vi skulle ta bilder på hundarna iförda sina små söta tomteluvor.Vet inte hur jag kunde tro att det skulle kunna fungera...När jag väl lyckats knyta luvan på Leo och höll på med Lucky,så var det ju självklart att Leo bara MÅSTE klia sig i örat eller ruska på huvudet.Så när Lucky var klar så var det bara att börja om med Leo...och vet ni vad som händer?!Jo men självklart så ruskar Lucky på sig så tomteluvan hamnar på sniskan!!!

One down,one to go...

Kämpar och kämpar...

Frustation...

Till slut gav jag upp och bestämde mig för att strunta i tomteluvorna.Lyckades till slut få till några bra bilder på voffisarna.Skam den som ger sig!


Tog även bilder på Leo för att skicka som julkort till samordnare och annat kommunfolk som på ett eller annat sätt varit involverade i vårt vårdhundsarbete det senaste året.Han skötte sig alldeles utmärkt nu när det bara var han som var i fokus.Till och med tomteluvan fick sitta kvar ;-)

Tomtens hjälpreda.

Och med denna bild vill jag passa på att önska alla er som läser vår blogg

En riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!!!








2 kommentarer:

  1. Åhh gud va ja skratta när jag läste detta om att få till en bra bild :)
    Jag kunde se allt framför mig och jag vet att de fasiken är omöjligt för lagom när en hund är klar så händer nått med nästa.
    Jag tar alltid bilder med bara en hund de brukar funka bäst..om man är tillräckligt snabb vill säga :)
    Fina blev bilderna i alla fall
    Ses snart
    kram

    SvaraRadera
  2. Detsamma önskar vi Er
    /servicehundarna Jacky o Perro

    SvaraRadera