fredag 30 december 2011

Gott Nytt År!!!

Jag vill önska alla er som läser min blogg ett riktigt Gott Nytt År!!! 

Jag struntar i det där med "Gott slut..." för det tycker jag är ett så märkligt och makabert uttryck. Vem kom på det?!Jaja var och en säger som den vill förstås :-)


Och jag önskar verkligen att det blir ett lugnt nyår för våra fyrfota vänner.Jag är så otroligt glad och tacksam för att jag inte har skotträdda hundar,men jag lider med er som har det.Det är jobbigt att se sina små älsklingar lida så.Sen har vi alla de vilda djuren som inte ens har en trygg plats inomhus att kura ihop sig på...
Och smällare...vad ska det vara bra för?!Det smäller men det blir ju inte ens ett fint fyrverkeri av det!Helt onödiga och värdelösa om ni frågar mig.

Tänk om fler handlare gjorde som ICA Maxi i Häggvik, vad bra det skulle vara.
  

Viktigt,viktig!!!
     

Om du också vill försöka göra framtida nyår lite lugnare för djuren, så gå in på länken nedan och skriv på protestlistan.Ingen kan göra allt,men alla kan göra något! 
Gott Nytt År!!!





1 kommentar:

  1. Gott nytt år, vi ses i morgon :)
    Jag är oxå tacksam att jag ej har skott rädda hundar men lider verkligen med dom djur som är rädda.
    kram

    SvaraRadera