onsdag 29 februari 2012

Vår i luften!

För en vecka sedan var det den värsta halkan på länge och idag känns det som våren äntligen är på väg,så himla skönt.

Snart åker vintertäcket av!

Väntar på tunnelbanan i Västra skogen.


Leo och jag har varit och jobbat idag och det blev en lite ovanlig start på vårt besök.Vi mötte som vanligt upp personalen som skulle öppna till oss och när vi tillsammans gick in till damen så låg hon på golvet i köket.Hon hade inte gjort sig illa som tur var,så jag hjälpte till att lyfta upp henne medans Leo låg stilla på sin filt och väntade.

Dagens besök innefattade bla "gissningslek",bollkastning och pälsvård.Ett gott skratt fick vi när Leo valde lantgårdsdjur.Först nosade han på alla djuren,spänningen var på topp,vilken skulle han ta...sen tog han grisen och sprang och lämnade den snyggt och prydligt till gumman.Självklart var det den lilla grisen som hon hade gissat på,jag gissade på hunden och hade fel som vanligt ;-)

När hon borstar Leo så ser man riktigt hur Leo njuter,han håller nästan på att falla ihop där han sitter på stolen.Han lägger sig ner och hon fortsätter att borsta honom och klappa honom.Under hela tiden så pratar hon med honom och han lyfter på ögonlocken och vrider på öronen då han lyssnar på henne.Leo växlar mellan att lägga huvudet i hennes knä och att stödja nosen på bordet,han gillar att ha något under huvudet när han sover/vilar.
När vi sedan skulle gå hade jag tur att jag fick med mig Leo hem.Gumman frågade honom flera gånger om han skulle stanna kvar hos henne,men då sa jag att "då kommer ju jag att gråta".Så då fick jag väl ta med mig honom då,mot löftet att vi skulle komma tillbaka.Och det gör vi ju såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar