lördag 26 november 2011

Adventsfix.

Idag har jag haft fullt upp hela eftermiddagen med julgardiner,juldukar och ljusstakar.Strykjärnet har ångat på och julmusiken spelats på hög volym på stereon.Äntligen! Har fortfarande mycket kvar men det får växa fram lite undan för undan.Köket och vardagsrummet kändes som prio ett nu till advent.

Köket pyntat och mysigt.

Vardagsrummet.

Något roligt hände ikväll när jag stod och böt gardiner i köket.
Vi brukar ge hundarna mat kl.18, efter att vi har ätit middag. Men idag åt vi tidigare så då fick hundarna vänta en stund på sin mat. Prick kl.18 kommer Leo utspringande i köket och hoppar i korgen och sätter sig att vänta på maten.Så gör han varje dag men idag stod inte korgen på sin vanliga plats utan var inslängd i tvättstugan. Jag hade ju varit tvungen att flytta på den när jag höll på med gardinerna.Detta hindrade dock inte Leo, som ändå satte sig i den fast den stod "lite på trekvarts" och sedan tittade han uppmanande på mig.Så det var ju bara att gå och fixa deras mat direkt hahaha. Tok-Frans!

1 kommentar:

  1. Ser både fint och mysigt ut :)
    Fattas bara en sak.. och de är snön utanför :)

    SvaraRadera