torsdag 29 mars 2012

Onsdag eftermiddag på Träffpunkten.

Vaknade med världens huvudvärk och illamående igår morse.Var tyvärr tvungen att lämna återbud till förmiddagsjobbet,vilket inte kändes så himla kul.Tog det lugnt och vilade lite för att försöka komma iväg till Träffpunkten på eftermiddagen.

Efter att ha kurerat mig lite så kom vi i alla fall iväg till Träffpunkten.Eftersom vi inte kommer vara där nästa vecka då det är påskvecka,så hade jag tagit med mig påskkort med Leo på,som damerna på sittgympan skulle få.Jag pratade med gympaledaren om vi kunde få några minuter för att dela ut korten innan de började,och det var ju klart att det gick bra.
Jag hade beställt 25st kort och var helt övertygad om att de skulle räcka och bli över,men när damerna började ta plats så blev jag lite orolig ett tag.Det har blivit fler deltagare sedan första gången vi var där,då var det nog bara ca 15st,igår var de 21!
Jag lovar att jag räknade in dem både 2 och 3 gånger innan Leo fick dela ut korten till dem,jag ville ju inte riskera att någon skulle bli utan.De blev så glada för kortet och en del sa att de sparat tidningsartikeln från Sundbybergstidningen för att ha en bild på Leo,men att de tyckte att det var roligt med ett riktigt kort på honom.

Leo's påskkort!

Den hundrädda damen övervann sin rädsla igår!Leo fick ta en godis ifrån henne efter att han levererat påskkortet.Och det var en mycket stolt och darrig dam som både skrattade och grät på samma gång,när hon vågat mata honom.Vilken seger det måste ha känts som för henne.Jag var bara tvungen att ge henne en stor kram för hennes insats.Starkt jobbat!

Efter deras sittgympa var det dags för gruppaktivitet med Leo.Det är så roligt att se hur engagerade deltagarna är i lekarna.De får Leo att hämta saker,snurra,välta,sitta fint,ligga med godis på tassarna och vänta på "varsågod".Det är en utmaning för mig att försöka hitta på aktiviteter som passar så det inte bara blir samma hela tiden.Man får utveckla idéerna och hitta på varianter som engagerar och lockar till rörelse.Och de här damerna är väldigt duktiga kan jag lova!Får se vad vi hittar på till nästa gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar